Wednesday, March 6, 2013

Turkish Scholarship 2013

Tawaran Biasiswa Kerajaan Turki 2013!!! (Master & PhD Student Sahaja)

Ciaossu!!!

          Okay, saat yang dinanti2 setiap tahun telah tiba... Kerajaan Turkey secara officially telah mengeluarkan iklan tentang tawaran scholarship untuk pelajar di seluruh dunia. Anda boleh melihat iklan ni di sini:



Penting saya nak ingatkan, please search tentang kursus2 yang ada ingin ikuti, sebab setahu saya, apabila diorang akan reward scholarship ni nanti, ada akan terus diberi tempat di universiti yang anda pilih (tak confirm akan dapat yang anda hendak, mungkin anda akan disuruh untuk membuat beberapa pilihan). Dateline application untuk kali ini adalah pada 31hb March 2013, so kepada yang berminat, sila apply cepat :) And kalau ada yang dapat nanti, please do no hesitate to contact me for any kind of information bila nak datang sini nanti, especially yang dapat university di Istanbul. Good luck guys!


  

13 comments:

  1. السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
    Sy kt istanbul skrang
    Ni email sy afufueshujinko@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Hoşgeldin afick! Hope you like it here :)

    ReplyDelete
  3. Hello
    Saya akn ke Istanbul utk student exchange so tgh cari apartment murah utk sewa. Ada x malaysian students yg nk bercuti bln 6/7 ni, so that i can rent their house or rooms?

    Plssss helppp meee

    ReplyDelete
  4. Hi ammlflrt,

    saya ada contact dgn students budak2 lelaki malaysia di sini, kalau betul awak jadi dtg sini, just let me know, maybe we can arrange something for you... no worries, I'm pretty sure they can figure out something to help you :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Akak,

      I'm here already in Istanbul. Staying in Kadikoy. Tuan rumah ckp minimal English so susah sy nk communicate. Boleh bg no sesiapa atau email ke sy? At least I have a malaysian that can help me easily. Tq kak

      My email : ammlfrt@gmail.com

      Delete
  5. salam..
    saya teringin sangat nak pegi turki sebab nak bawak balik kucing turkish angora putih yg sangat2 anggun dan menawan tu...tapi angan2 mak jenin jelah..hahaha
    maaf ye..izinkan saya menumpang lalu..hihi

    ReplyDelete
  6. Hahaha, maksud awak Yed Yem, kucing van tu ye? Kucing van tu mmg cantik sebab mata dia lain2 kaler sebelah :D... Insallah in future awak akan dapat peluang untuk datang ke sini :) mana la tau :)

    ReplyDelete
  7. owhh bukan angora ye? Yup,suka sangat2.. hahaha
    In Shaa Allah.... ;)

    ReplyDelete
  8. Salam ammlfrt,

    Hoşgeldin! Please email me at nurzawanilybeshari@gmail.com nanti I can give you my number here in turkey ok? ;)

    ReplyDelete
  9. salam Nurazwani,

    Saya ada e mail saudari semalam. Harap saudari boleh respon. Tesekkurler.

    ReplyDelete
  10. email add saya kynmuda@yahoo.com

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum, kak. Saya akan menghadapi SPM pada tahun 2015. Saya nak bertanya, biasanya orang yang nak mohon biasiswa Turki ni sebelum exam/lepas habis exam/lepas keluar result? Teşekkür ederim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas dpt result SPM sbb u kena attach result bila apply nanti.

      Delete